Aanmelden

Je kunt via onderstaande knop een aanmelding doen. We vragen je in dit formulier om zelf alvast een aantal vragen te beantwoorden.  Zo ben je nog beter voorbereid als we met jou (en jouw naasten) in gesprek gaan.

Aanmelding Wmo hulp

Hoe lang duurt het?

Zodra het aanmeldformulier bij ons binnen is, ontvangt je een bevestiging. Het vervolg:

  • We nemen telefonisch contact met je op om een afspraak met jou en een Wmo-consulent in te plannen.
  • Je bespreekt samen met de Wmo-consulent welke hulpvragen er liggen en welke hulp mogelijk passend is. Dit leggen jullie samen vast in een plan. Je ontvangt hiervan een exemplaar.
  • Dit plan stuur je ondertekend op.
  • Vervolgens ontvangt je een besluit.
  • De Wmo-consulent geeft opdracht om de afgesproken hulp in te zetten.

Dit duurt maximaal 8 weken. Mocht er sprake zijn van vertraging, dan stemmen we dat met je af. 

Voor hulp bij het huishouden geldt een uitzondering en is de wachttijd langer. Lees hier meer

Wat kost het?

De gemeente betaalt zorgaanbieders om hulp te leveren. We kopen deze hulp in via contracten zodat je hulp van goede kwaliteit ontvangt. Je betaalt hiervoor een eigen bijdrage. Voor de meeste Wmo hulp betaal je een eigen bijdrage via het CAK.

Er zijn echter een paar uitzonderingen:

  • Rolstoel: je betaalt geen eigen bijdrage;
  • Gehandicaptenparkeerplaats- of kaart: de kosten vind je hier GehandicaptenparkeerkaartGehandicaptenparkeerplaats;
  • Taxbus: je betaalt een ritprijs;
  • Beschermd Wonen: je betaalt een eigen bijdrage die afhankelijk is van jouw persoonlijke situatie.
  • Inkomensgrens: indien je minder inkomen dan 110% van het sociaal minimum betaal je geen eigen bijdrage.

Meer informatie vind je op www.hetcak.nl. Op deze website kun je bijvoorbeeld ook een proefberekening van jouw eigen bijdrage maken.