Verkiezingen, over uw stempas

De stempassen worden in de week van 15 tot 20 februari per post bij u thuis bezorgd.

Op uw stempas staat het adres van het stembureau dat het dichtst bij u in de buurt ligt. U mag overigens kiezen voor een ander stembureau, als deze zich maar in uw gemeente bevindt.

Hoe werkt het?

Meenemen bij het stemmen

  • Uw stempas
  • Nederlands paspoort, identiteitskaart of rijbewijs

De geldigheid van deze documenten mag vijf jaar verlopen zijn. Op deze documenten moet bij ‘geldig tot’ 18 maart 2016 of een latere datum staan.

Wat moet ik doen?

Hoe kunt u een nieuwe stempas aanvragen?

1. Schriftelijk

U stuurt uiterlijk 12 maart 2021, 17.00 uur een e-mail naar: verkiezingen@valkenswaard.nl

2. Mondeling

Bij het Klantcontactcentrum kunt u persoonlijk tot uiterlijk 12 maart 2021, 17.00 uur een vervangende stempas aanvragen. Neem uw geldig legitimatiebewijs mee.

Mocht u alsnog uw ‘oude’ stempas terugvinden, dan kunt u hiermee niet meer stemmen.

Wat heb ik nodig?

Stempas kwijt of niet ontvangen?

U heeft geen stempas ontvangen, u bent uw stempas verloren of uw stempas is ernstig beschadigd. Vraag in een van genoemde gevallen een nieuwe stempas aan.