Valkenswaard als product

Met behulp van inwoners van Valkenswaard, citymarketingorganisatie Eindhoven 365 en een creatief bureau is in 2015 het zogenaamde Verhaal van Valkenswaard in beeld gebracht. In het Verhaal van Valkenswaard werd ons verleden beschreven, het DNA van Valkenswaard werd blootgelegd. In 2016 is met inwoners van Valkenswaard gekeken naar de positionering van Valkenswaard ('Waar staan we in de regio?') en het profiel van Valkenswaard ('Op welke manier zijn we onderscheidend?').

Dit proces heeft een scherpe positionering van Valkenswaard opgeleverd. Om de kansen die Valkenswaard heeft te benutten en het beeld wat mensen van Valkenswaard hebben te versterken, is een nieuwe marketing organisatie opgericht: de Stichting Valkenswaard Marketing. Door de oprichting van deze stichting heeft de Valkenswaardse samenleving een aantal coördinerende evenemententaken overgenomen ons. Een perfect voorbeeld van overheidsparticipatie. De inwoners van Valkenswaard hebben het initiatief in handen, wij ondersteunen hen. 

Het is belangrijk dat Valkenswaard een citymarketingorganisatie heeft. Want, ….Valkenswaard heeft goede troeven in handen. Het is dé poort naar De Groote Heide natuur en het is dé achtertuin van de Brainport. Valkenswaard is daarmee niet alleen een mooie gemeente om in te wonen, maar ook dé recreatiegemeente van Zuidoost Brabant.

Met één gezicht naar buiten worden de diverse toonaangevende evenementen in Valkenswaard, onze gunstige geografische ligging en het ruime aanbod van horeca en winkels in het centrum, aan de man gebracht door Valkenswaard Marketing. Valkenswaard Marketing werkt straks aan het imago van Valkenswaard, haalt nieuwe evenementen binnen en maakt reclame voor Valkenswaard in de Brainportregio en daarbuiten. Het zal leiden tot meer toerisme en recreatie, nieuwe inwoners en meer werkgelegenheid.

Voor vragen over City Marketing Valkenswaard kunt u contact opnemen met Monique Arts via monique@valkenswaardmarketing.nl.