Digitaal Nachtregister

Heb je een bedrijf of locatie waar mensen kunnen overnachten of kamperen? Of verhuur je beroepsmatig kamers? Dan ben je op grond van het Wetboek van Strafrecht en de Algemene plaatselijke verordening verplicht om een nachtregister bij te houden.

Wat is het Digitaal Nachtregister?

In het Digitaal Nachtregister (DNR) registreer je toeristen, arbeidsmigranten en tijdelijke bewoners van recreatieverblijven. Dit geldt bijvoorbeeld voor hotels, campings, vakantiehuizen, bed & breakfasts en huisvestingslocaties voor tijdelijke bewoners. Je moet het nachtregister dagelijks bijhouden. Zo hebben jij, de gemeente en de politie een actueel overzicht van wie er op jouw locatie verblijft.

Hoe werkt het?

  1. Maak een account aan via deze link.
  2. Na je aanmelding krijg je automatisch bericht van de gemeente.
  3. Je kunt dan aan de slag. We gebruiken het e-mailadres dat je opgeeft voor verdere communicatie.
  4. Na goedkeuring krijg je toegang tot de ondernemershandleiding. Daarin lees je stap voor stap hoe het register werkt.

Wat moet je registreren?

Bij het inschrijven van gasten ben je verplicht om deze gegevens in te vullen:

  • Persoonsgegevens van de hoofdboeker, gecontroleerd met een geldig identiteitsbewijs. Noteer het type identiteitsbewijs, maar maak geen kopie en neem het niet in.
  • Aankomstdatum en vertrekdatum, het aantal nachten, en het aantal personen (inclusief meereizenden).
  • Naam en woonplaats van de hoofdboeker.

Wat kost het?

Het aanmaken van een account en het gebruik van het Digitaal nachtregister zijn gratis.

Vragen?

Bel ons op 040-208 3444 en vraag naar het omgevingsloket. Of mail naar nachtregister@valkenswaard.nl.